תוכנית קונצרט מספר 4

דף הבית >> הקונצרטים >> קונצרטים קודמים >> עונה ראשונה >> תוכנית קונצרט מספר 4

.

                                                                     

קונצרט מספר 4 - אש ואהבה בבארוק
יום חמישי 1 למרץ 2012


אולם הקשתות, נטף, 20:30
 
קלייר מגנאג'י-סופרן
יניב ד'אור-קונטרטנור
צבי אורליאנסקי-צ'לו
אביעד שטיר-צ'מבלו


 

הנרי פרסל (1659 – 1695)
Music for a while. I attempt from love’s sickness. The plaint 
If music be the food of love.  Not all my torments. An evening hymn

 ג'וליו קאצ'יני (1551 – 1618)
Amarilli mia bella. Amor l’ali m’impenna.  lcissimo sospiro
 
ג'ובני בטיסטה פרגולזי  (1710-1736)
דואטים מתוך "סטאבט מאטר"
 
 ---הפסקה---
 
גאורג פרידריך הנדל (1685– 1759)
מתוך האופרה "יוליוס קיסר"
Se Pieta.  Aure de per pieta. Si pietata. Da Tempesta
Duet - final duet Caesar-Cleopatra
          
כריסטוף ויליבאלד פון גלוק (1714 – 1787)
מתוך האופרה אורפאו ואאורידיקה
Duet - Orfeo and Euridice. Che Fiero momento .. Che faro senza Euridice
  
קלאודיו מונטוורדי (1567 – 1643)
Scene of Ottone from L’incoronazione di Poppea. Pur ti miro (duet)

 dקלייר מגנאג'י, סופרן
ילידת ישראל,  קלייר מגנאג'י פתחה את עונת הקונצרטים הנוכחית בסיור בארה"ב עם תזמורת מוסיקה אנג'ליקה והשחקן ג'ון מלקוביץ' בפרוייקט The Infernal Comedy .משם המשיכה לבית האופרה הממלכתי הפיני בהלסינקי שם הופיעה בתפקיד קלאופטרה ביוליוס קיסר (הנדל) וזכתה לביקורות נלהבות במיוחד. בעונה הקודמת הופיעה עם תזמורת האקדמיה הוינאית, בתפקיד הראשי באסיס וגלתיאה (הנדל) ובתפקיד אצ'י באופרה אצ'י גלתיאה ופוליפמו (הנדל) בסיור בצרפת עם תזמורת האמנויות הפורחות. הופיעה באולם וויגמור בלונדון, בלינקולן סנטר, באודיטוריום הלאומי במדריד ובארמון האמנויות בבריסל, במוזיקפריין בווינה והפילהרמוני בברלין, בברביקן ובבית האופרה המלכותי קובנט גרדן בלונדון. באופרה הישראלית הופיעה בתפקיד דספינה בכך עושות כולן (מוצרט), הרועה בארמיד (גלוק) והנכדה בצחוק של עכברוש (שריף), ובתפקיד צרלינה בדון ג'ובאני (מוצרט) עם הסימפונית חיפה. מרבה להופיע ברפרטואר קונצרטנטי וליטורגי עם מיטב התזמורות הישראליות, בהן התזמורת הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הסימפונית ירושלים והקאמרטה ישראלית, וכן עם התזמורת הסימפונית של ברלין, הסימפונית אולסטר בבלפסט, התזמורת הלאומית הוולשית ואנסמבל רטרוספקט בלונדון. הופיעה בפסטיבל ישראל, פליציה בלומנטל, פסטיבל ריינסברג באוסטריה וכן בקונצרטים באקדמיה האירופית למוסיקה של פסטיבל איקס-אן- פרובנס.
 
dיניב ד'אור, קונטרה-טנור
יליד ישראל, הרפרטואר האופראי שלו כולל את אורפיאו באורפיאו ואאורידיצ'ה (גלוק), התפקיד הראשי ביוליוס קיסר במצרים, רינלדו, אורלנדו, אדמטו ואוטונה (הנדל), אסקניו באסקניו באלבה (מוצרט), אוריון באוריון (קוואלי), נרון ואוטונה בהכתרתה של פופאה (מונטוורדי), ארסמנה בקסרסס, טולומאו ביוליוס קיסר במצרים (הנדל), המכשפה בדידו ואניאס (פרסל), דלפה ביאסון (קוואלי) ועוד. ביצע את תפקיד הברמן בבכורה העולמית של משמרת הלילה (ג'ון ברנן). מופיע בבתי אופרה רבים כולל אלו באנטוורפן, גנט, גטבורג, רומא, וילניוס, ויסבאדן, סט. גאלן וכן באולם המלכה אליזבת בלונדון. מופיע גם ברפרטואר מגוון של מוסיקה ליטורגית, לידר ומוסיקה עכשווית. ייסד את אנסמבל נאיה המופיע בתכנית ייחודית של מוסיקה עתיקה ומוסיקה עכשווית המבוססת על טקסטים יהודיים. האנסמבל הופיע בפסטיבל לוצרן, אולם ויגמור בלונדון, ארמון ורסאיי, הפסטיבל למוסיקה עתיקה בשטוקהולם ופסטיבלים ואולמות נוספים בכל רחבי העולם. באופרה הישראלית הופיע בתפקיד הראשי ובתפקיד טולומאו ביוליוס קיסר במצרים (הנדל) ובתפקיד הרב אלבז בבכורה העולמית של מסע אל תום האלף (ברדנשווילי). לאחרונה הופיע בפסטיבל אינסברוק, גרזינגטון, ולוצרן, שר ב"משיח" של הנדל עם התזמורת הסימפונית של לונדון, וביצע את "ישראל במצרים" עם ההרכב ל'ארט דל מונדו בישראל, אנגליה צרפת וגרמניה.
 
dאביעד שטיר, צ'מבלו

אביעד שטיר התחיל את הקריירה המוסיקלית שלו כפסנתרן בחיפה, שם נולד. לאחר שירותו הצבאי למד מוסיקולוגיה וניצוח תזמורת באקדמיה למוסיקה ע"ש רובין באוניברסיטת תל-אביב. בגיל 17 הוא גילה את הצ`מבלו, ואת צעדיו הראשונים על הכלי עשה כמעט ללא הדרכה. במשך השנים השתתף בקביעות בסדנה למוסיקה עתיקה בירושלים והשתלם בכיתות אמן, בין השאר עם שטיל האוגסנד, ג`ון טול, לארס-אולריק מורטנסן וטרבור פינוק. ב-1999 נסע ללמוד צ`מבלו בקונסרבטוריון המלכותי בבריסל אצל הרמן סטינדרס, וקיבל שם תואר שני בהצטיינות. אחרי סיום לימודיו עבר להתגורר בלונדון, והמשיך לעבוד בקונסרבטוריון המלכותי בבריסל כמלווה ומדריך. ב-2006 חזר לישראל. אביעד שטיר מנגן בקביעות בקונצרטים ברחבי אירופה, כסולן וכנגן קונטינואו, ומזה כעשר שנים הוא מופיע באירופה עם "התזמורת החדשה" ו"כורוס מוזיקוס קלן" מגרמניה. בין השאר הופיע בקונצרטים עם תזמורות ובתי אופרה בניצוחם של ברתולד קאוקן, סיגיסוולד קאוקן, רינלדו אלסנדריני, כריסטוף שפרינג ואריק ון-נוול. אביעד שטיר מתמחה בהדרכת זמרים, ליווי מוסיקה קולית וברפרטואר לצ`מבלו של הבארוק המאוחר.

 dצבי אורליאנסקי, צ'לו
יליד ישראל. החל את לימודי הצ'לו בגיל שמונה אצל מרסל ברגמן. בוגר האקדמיה למוסיקה ע"ש רובין בתל- אביב, ומקונסרבטוריון ניו-אינגלנד בבוסטון שם סיים בהצטיינות יתרה. ניגן כסולן עם התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, התזמורת הקאמרית רמת-גן, תזמורת קלאסיקה חדרה והתזמורת הסימפונית ע"ש קרטר. עם התזמורת הסימפונית החדשה חיפה ביצע את הקונצ'רטו לצ'לו של שומן בקונצרטים ובכיתת אמן של המנצח הידוע יורמה פאנולה, את הקונצ'רטו הכפול של ברהמס ואת שלמה של בלוך. מרבה להופיע בפסטיבלים בינלאומיים, בהם פסטיבל באנף (קנדה), וורביה (שוויץ), איקס-אן-פרובנס, מוזיק-או-ורט (צרפת) רדולפצל (גרמניה) וכן בפסטיבלים החשובים בישראל. זכה בפרסים בתחרות האמן הצעיר של קול המוסיקה, בתחרות קלרמונט בה היה צעיר המתחרים, ובתחרויות האקדמיה למוסיקה בת"א. בשנת 2002 זכה בפרס הראשון בתחרות היוקרתית Premio Trio di Trieste, עם שלישיית טל, עמה הרבה להופיע במרכזי המוסיקה החשובים בעולם ולהקליט. הקלטותיו כוללות בכורה עולמית ליצירות לצ'לו סולו לקול המוסיקה; קונצרטים של מוסיקה קאמרית עבור המרכז למוסיקה ירושלים ורדיו צרפת. זוכה מלגות קרן התרבות אמריקה-ישראל בין השנים 1982-1994 , מלגה מיוחדת ללימודים בחו"ל לשנים 2002-2004, וכן מלגות ופרסים מקונסרבטוריון ניו-אינגלנד בבוסטון. תלמידם של עוזי ויזל, הלל צרי ולורנס לסר, השתלם תחת הדרכתם של פיטר וויספלווי, ברנרד גרינהאוז (שלישיית בוזאר), פול כץ (רביעיית קליבלנד) ודיוויד סוייר (רביעיית גוארנרי).

 



 

ארוחה לפני קונצרט 
אש ואדמה, אש ואוכל

המטבח של רמה, נטף, 18:00

ניתן לרכוש חבילה של ארוחה+קונצרט:


 

פתיח:
 פרפה לימון ולוקוס בעשן אקליפטוס

ראשונה: 
מחבת לוהט ושייטל
קונסומה ברווז וממליגה תירס

עיקרית:
 אוסובוקו צלוי בטאבון בתוך עשבי תבלין וירקות אפויים...

לפני קינוח:
 תות עטוף בשוקולד לבן מריר וחלב

                           קינוח (יוגש בהפסקה בקונצרט):
 עוגת שוקולד מעושנת ברוזמרין ושקדים מסוכרים בזעפרן
 
 
 


הסתיימה העונה העשירית.
פרטי העונה הבאה יפורסמו בהמשך.

 


 
הצטרפו אלינו
מלאו את הפרטים ונעדכן אתכם על הקונצרטים הבאים!
חדשות ועידכונים
 

 


 
pianonataf@gmail.com
שאלות?  054-970-2345

לייבסיטי - בניית אתרים