המקום

נטף הוא יישוב קהילתי בהרי ירושלים, ממוקם כמעט במחצית הדרך בין ירושלים לתל אביב, כ-5 ק"מ צפונית מערבית לאבו גוש וכ-8 ק"מ מזרחית ללטרון. היישוב הטובל בירוק ומשופע בצמחיה ארצישראלית, נמצא בין נחל כפירה בצפון לנחל חמישה בדרום, בין שני רכסים בגובה ממוצע של כ-500 מטר מעל פני הים. ביישוב, שבו 71 נחלות מתגוררות כ-90-100 משפחות. שמו של היישוב בעקבות שמו של הכפר הערבי נטאף ששכן בסמוך למקום עד למלחמת העצמאות.
 
היישוב הוקם על קרקע פרטית שנקנתה מערביי הכפר אבו גוש השכן, וחולקה ל-38 חלקות של 5 דונם כל אחת. בתחילת שנות התשעים נוספה ליישוב הרחבה של עוד 33 חלקות של 2 דונם על אדמות מדינה.
 
גרעין המייסדים התכוון להקים יישוב שתושביו יתפרנסו לפחות באופן חלקי על עבודה במקום, בעיקר בחקלאות. כוונות אלו לא עמדו במבחן המציאות, וכיום רק מספר קטן מאד של תושבים עדיין מוצא את פרנסתו במקום או בסביבתו הקרובה. כיום פועלות ביישוב נגריה, בתי אמנים, חוות סוסים, מסעדה, ומשתלה, ובסמוך - על הר הרוח, חוות עיזים השייכת אף היא לתושבים מנטף.
 
 
היישוב ממוקם סמוך למעיין נטף, המהווה יעד טיול פופולרי. במעין נביעה כל השנה, אגן נביעה קטן ובור אגירה בצורת פעמון, שגובה המים שבו יכול להגיע לשבעה מטרים עם תום החורף.
 
בסמוך ליישוב מסלולי טיול אל נחל יתלה ואל נחל כפירה.
 
 padding:10px;
 
 
 
 
הבית והאולם
 
בית שפירא-חכמוב ממוקם בלב נטף ומשקיף על מישור החוף והשפלה מרחובות עד נתניה. הבית בנוי אבן ירושלמית מבפנים ומבחוץ, ובגינה המורכבת בעיקר מצמחיה מקומית מיתמרים עצי דקל וזיתים עתיקים. בלב הבית מצוי פטיו רחב ידיים – שהפך לאולם קונצרטים קאמרי.
 
 
 
 
האולם מצויד בבמה, במערכת תאורה מקצועית ובמערכת הקלטה משוכללת. יש בו כ 120 מקומות ישיבה והאקוסטיקה שלו מצויינת.
 
 
 
 
 


הסתיימה העונה העשירית.
פרטי העונה הבאה יפורסמו בהמשך.

 


 
הצטרפו אלינו
מלאו את הפרטים ונעדכן אתכם על הקונצרטים הבאים!
חדשות ועידכונים
 

 


 
pianonataf@gmail.com
שאלות?  054-970-2345

לייבסיטי - בניית אתרים